Θέμα λίγων μηνών είναι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής των απουσιών και των ωρών προσέλευσης στους χώρους εργασίας.

Σύμφωνα με το “Έθνος της Κυριακής”, το νέο αυτό μέτρο θα εφαρμοστεί αρχικά σε δύο κλάδους, στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ, από τον Ιούνιο, αφού το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να «περάσει»από την Βουλή το Μάρτιο.

Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα είναι μια κάρτα εισόδου – εξόδου και στο κάθε κατάστημα θα υπάρχει ειδικό «τερματικό» το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο online με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας «Εργάνη ΙΙ». Τα στοιχεία ωραρίου του μισθωτού θα καταγράφονται στο ηλεκτρονικό ρολόι παρουσίας προσωπικού (ωρομέτρηση) και θα διαβιβάζονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα. Η κάθε κάρτα θα είναι προσωποποιημένη και ο μισθωτός θα τη «χτυπά» κατά την είσοδο και κατά την έξοδό του από το κατάστημα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η κυβέρνηση, στόχος του νέου μέτρου είναι να προκύπτει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο το ωράριο εργασίας του εκάστοτε μισθωτού, όπως επίσης αυτόματα να προκύπτουν οι τυχόν υπερωρίες ή ώρες υπερεργασίας που πραγματοποίησε, ώστε να υπολογίζονται και οι αντίστοιχες αμοιβές. «Θα αποτυπώνεται πλήρως ο χρόνος εργασίας σε πραγματικό χρόνο» αναφέρουν υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Εργασίας, προσθέτοντας πως στόχος είναι να διευκολυνθούν και οι έλεγχοι.

Μετά την αρχική πιλοτική εφαρμογή, το μέτρο της ηλεκτρονικής κάρτας αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, ωστόσο αυτό θα προχωρήσει σε δεύτερο χρόνο και αφού πρώτα αξιολογηθεί η εφαρμογή του στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ.

Υπενθυμίζεται πως το μέτρο της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας νομοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2011 με τον νόμο 3996/2011, ωστόσο δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Τότε, μάλιστα, είχε προκαλέσει την αντίδραση της ΓΣΕΕ, καθώς στη διάταξη του 2011 προβλεπόταν πρόστιμο και για τον ίδιο τον εργαζόμενο, ύψους 200 ευρώ, αν δεν έκανε χρήση της κάρτας του (στην επιχείρηση επιβαλλόταν αντίστοιχα πρόστιμο 400 ευρώ).

Μαζί με την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα έρθει και το λεγόμενο ψηφιακό ωράριο, το οποίο επίσης αναμένεται να θεσμοθετηθεί στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Εργάνη ΙΙ».

Διαχείριση Προσωπικού & Μισθοδοσίας

Ένα βασικό κομμάτι για την επιτυχία της επιχείρησης σας, είναι το προσωπικό της. Η σωστή διαχείριση και η έγκαιρη μισθοδοσία αποτελεί κίνητρο για τους υπαλλήλους και θα τους κινητοποιήσει να φτάσουν τη βέλτιστη απόδοση στην εργασία τους. Στην TaxPlanet παρέχουμε υπηρεσίες Διαχείρισης Προσωπικού & Μισθοδοσίας. Καλέστε μας στο 2410 610 196 για περισσότερες πληροφορίες.